Nükleoplasti

Özel iğneler yardımı ile fıtığın içine girilerek fıtığın küçültülmesi (iyileştirilmesi) işlemine nükleoplasti denir. Bu yöntem genellikle omurga disk fıtık kaynaklı ağrının tedavisinde kullanılır. Fıtıklarda meydana gelen boyun, omuz, kol, bacak ağrısının tedavisi için birçok müdahale yapılabilmektedir.
Radyofrekans enerji kullanarak kontrollü bir şekilde nukleus pulposus dokusunu ortadan kaldıran minimal invazif bir girişimle, cerrahiye alternatif olarak fıtık ağrıları giderilmektedir.

Nükleoplasti İşlemi Nasıl Yapılır?
Bu yöntemde bir PERC-D iğne çubuğu ile disk içine girilerek radyofrekans enerjisi geçirgen çubuğun tepesindeki elektrodun etrafında 40-70 0C ısı oluşturulur. Oluşturulan bu ısı, bölgedeki disk içeriğinde bulunan pek çok element molekülünü ve moleküler bağları ayrıştıran bir enerjidir.
Ayrışım sonucu oluşan gazlar introduser iğne aracılığıyla disk içeriğinden buharlaşarak uzaklaşır. Disk içeriğinin buharlaşmasıyla ortaya çıkan basınç azalması, diskin dışa fırlayan kısmının disk içine doğru çekilmesini sağlar. Bu yöntemle yaklaşık olarak 1 cc disk içeriği boşaltılır.

Nükleoplasti için Kimler Uygun Adaydır?
Spinal kanalın sagital çapının %33’ünden daha az yer kapladığı vakalarda MRI ile ölçülmüş disk hernisi ve bacak ağrısı mevcudiyetinde,
Disk herni (fıtık) ağrısının 6 haftadan daha uzun süre konservatif tedaviye cevap vermediği hastalarda,
Aksiyel ya da bacak ağrısı ortaya çıkaran pozitif diskogram mevcudiyetinde nükleoplasti yapılır.

İşlem Sonrası Hastaların Dikkat Etmesi Gerekenler
Kişilerin birkaç gün istirahat etmesi,
En az 48 saat içinde araba kullanılmamalı,
İlk 2 hafta süresince ağır kaldırılmamalı,
Alt sırt bölgesinin kıvrılmamasına özen gösterilmeli,
İşlem sonrası en az 12 hafta boyunca masaj yaptırılmamalıdır
Nukleoplasti sonrası 2-3. haftadan itibaren nazik fleksiyon ve ekstansiyon egzersizlerine, 3-5. haftadan itibaren fizik tedaviye başlanmalıdır.

Nükleoplasti Kimlere Yapılmaz?

Disk alanının %50’den daha fazla daralması olan hastalara,
Spinal kanal çapının sagittal olarak %33’ünden daha fazla yer kaplayan disk hernilerinde,
Spinal stenoz, spondilolistezis, spinal kırık veya tümör varlığında,
Koagulopati durumunda olan kişilere nükleoplasti yapılmaz.
Nükleolasti işleminin ardından, hastalar günlük hayatlarına kısa sürede dönebilir.